Pengedar Shaklee Penang / Pengedar Shaklee Bukit Mertajam

Monday, January 5, 2015

Masalah Keputihan dan Kesuburan


Masalah keputihan terbahagi kepada dua jenis, iaitu keputihan fisiologis dan keputihan patologis. Keputihan fisiologis biasanya normal, tidak menunjukan gejala penyakit dan hampir setiap wanita melalui keadaan ini. Keputihan jenis ini sering berlaku semasa seseorang wanita mengalami tempoh subur dan sebelum bermulanya kitar haid. Sebaliknya, keputihan patologis adalah disebabkan oleh jangkitan kuman (bakteria dan/atau kulat) dan perlu diberikan rawatan.

pengedar shaklee bukit mertajam

Bahaya Masalah Keputihan

Masalah keputihan yang tidak dirawat boleh menyebabkan kemandulan dan kehamilan di luar rahim, dan lebih serius boleh menyebabkan penyakit kanser rahim. Jika dibiarkan pada jangka masa yang lama lebih menyukarkan rawatan penyembuhan. Ini kerana penambahan sifat kerintangan bakteria atau kulat terhadap antibiotik atau antifungal.

Masalah penyakit keputihan yang kronik adalah berikutan dari jangkitan yang berlaku pada faraj menular ke bahagian rongga rahim (uterus) dan kemudian ke saluran pengeluaran telur (Fallopian tiub). Jangkitan kronik ini boleh menyebabkan kandungan terbentuk di luar rahim dan pendarahan yang boleh mengakibatkan kematian ibu dan bayi.


pengedar shaklee bukit mertajam

Masalah keputihan yang dihidapi oleh individu yang mempunyai sistem daya tahan badan yang rendah boleh menjadi serius dan mengancam nyawa kerana keputihan yang bermula pada bahagian faraj boleh menyebabkan kuman tersebut memasuki saluran darah akibat aktiviti menggaru yang menyebabkan luka. Gejala ini dikenali sebagai invasif kandidiasis yang sangat merbahaya dan memerlukan rawatan rapi.
Invasif kandidiasis adalah satu penyakit yang serius di mana candida menyerang aliran darah dan merebak dalaman seluruh badan. 

Cara Merawat Masalah Keputihan

Pastikan Sekitar Vagina Bersih dan Kering
Sentiasa digalakan untuk mencuci bahagian sulit dengan air bersih dan memastikan ia kering selepas membuang air kecil dan selepas aktiviti seksual. Kelembapan pada bahagian faraj akan menggalakkan pertumbuhan dan jangkitan mikroorganisma seperti kulat dan bakteria. Cara yang betul ketika membersihkan vagina adalah dari arah depan ke belakang (dari arah vulva ke anus) untuk menghindari kuman yang menempel di anus menjangkiti vagina.

Petua Tradisional Daun Sirih
 Manfaat daun sirih untuk mencegah atau mengubati penyakit keputihan telah lama diamalkan oleh nenek moyang kita. Anda dapat membuatnya sendiri dengan merebus beberapa helai daun sirih, cuci bersih, rebus dan gunakan airnya untuk membersihkan vagina.

Minuman Yogurt
Minum atau sapukan yogurt asli yang mengandungi bakteria hidup ke dalam dan di sekeliling vagina. Ia juga menjaga keseimbangan bakteria candida. Ibu hamil yang mengalami masalah keputihan, boleh mencuba petua ini.

Pengambilan Supplement

pengedar shaklee bukit mertajam

Alfalfa Complex
Sumber terbaik dari daun alfalfa (tanpa akar dan batang) : Mengandungi vitamin B, C, E dan K dalam jumlah yang seimbang. Mengandungi mineral Kalsium, Magnesium, Kalium, Fosforus dan Zat Besi. Turut mengandungi, Flourida, Protein, Mineral Surih, Serat, Asid Lemak dan Antioksidan. Alfalfa Shaklee ditanam tanpa semburan bahan kimia. Tabletnya boleh dihancurkan dan dicampur dengan air sebagai minuman herba semulajadi.
Tidak memberi mudarat kepada bayi untuk pengambilan Ibu Menyusu ( seperti panas dan cirit-birit). Alfalfa bertindak sebagai detox darah dan membantu melengkapkan zat dan nutrien dan bermanfaat dalam penyerapan protein dan karbohidrat.
Pelbagai manfaat dari alfalfa:
  1. Merawat gangguan pencernaan
  2. Mengawal kolestrol dalam darah
  3. Menghapuskan kolestrol buruk 'LDL' dari tubuh
  4. Mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok
  5. Bagus untuk pesakit diabetes kerana mengurangkan paras gula dalam darah
  6. Mencegah edema - Pengumpulan air dalam badan
  7. Mengurangkan simptom menopous
  8. Merawat asthma dan lain-lain masalah pernafasan
  9. Merawat masalah sembelit 
  10. Menyahkan toksik dalam tubuh
  11. Mengurangkan kesakitan otot dan sendi
  12. Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
  13. Membantu masalah penghadaman
  14. Membantu menangangi masalah kurang susu ibu
  15. Mengurangkan masalah pundi kencing
  16. Mengurangkan masalah gastrik dan gangguan hati
  17. Meningkatkan kesihatan prostat
  18. Bertindak seperti kacip fatimah kepada wanita
  19. Menghangatkan hubungan suami isteri 
Set Kesuburan Shaklee 
Garlic Complex

Bawang putih mempunyai sebatian aktif yang dikenali sebagai alisin yang menyumbang kepada pelbagai manfaat kesihatannya. Alisin tidak terdapat di dalam bawang putih“biasa” – ia dihasilkan apabila bawang putih dihiris halus atau dihancurkan. Bawang putih sangat bagus untuk melegakan batuk, demam selesema dan melancarkan peredaran darah. Setiap tablet Garlic Complex Shaklee mengandungi 500 mg bawang putih.
Kebaikan mengamalkan Garlic Complex adalah untuk:
  1. Meningkatkan tahap sistem penghadaman, fungsi jantung yang baik kerana mengandungi ekstrak spearmint.
  2. Merupakan Antibiotik semulajadi yang selamat dan sangat bagus untuk pertingkatkan sistem keimunan badan supaya boleh menghalang sakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida
  3. Membantu atasi masalah alergi dengan meningkatkan keimunan terhadap penyakit alergi seperti hidung yang sensitive, sinus, alergi, asthma, selesema dan hepatitis
  4. Meningkatkan dan membantu dalam masalah sistem penghadaman seperti kembung perut, senak perut, ulser gastrik dan ketidakhadaman.
  5. Menstabilkan tekanan darah tinggi dengan pengambilan konsisten 2-4 biji tablet Garlic sehari selepas makan. Garlic dapat mengeluarkan raksa, plumbum, kadmium yang merupakan logam toksik dalam tubuh dengan pantas. Logam toksik ini antara penyebab tekanan darah tinggi meningkat.
  6. Melindungi sel-sel darah dari kemusnahan yang disebabkan kehadiran logam dalam tubuh dan sekaligus menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia yang terkandung dalam tubuh tanpa kita sedari.
  7. Membantu menurunkan paras kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.
  8. Membantu merawat kanser serta membantu mengurangkan peratusan bahan pencetus kejadian kanser iaitu Nitrosamine. Garlic merupakan anti-oksidan kerana mengadungi sebatian selenium+germanium+acid amino yang melindungi tubuh dari radikal bebas yang merupakan antara penyebab kanser.
  9. Mengelakkan Odema iaitu air tekumpul dalam badan terutama pada kaki dan pergelangan kaki
  10. Membantu menangani masalah organ-organ pernafasan tersumbat akibat batuk dan brokitis yang berterusan, sakit kerongkong, selesema dan resdung (sinus)
  11. Bagi yang mempunyai Diabetes - Garlic dapat meningkatkan pengeluaran insulin dan meransang hati untuk mengawal gula dalam darah
  12. Mampu melawan bakteria dan semua jenis jangkitan pada:
  • Kerongkong & Telinga (throat & ear infection)
  • Perut memulas (stomach upset)
  • Cirit-birit (Diarrhea)
  • Bronkitis
  • Luka-luka (infected wounds)
  • Jangkitan yang berulang-ulang seperti telinga, kerongkong, gusi, mulut, dada, sistem air kencing
Sumber :  
Bidanku.com
www.myhealth.gov.my
babycenter.com.my/ 

Dapatkan Promosi Alfalfa Complex sepanjang Januari 2015!

Pengedar Shaklee Penang/Pengedar Shaklee Bukit Mertajam
SMS/ Whatapps: 0176156165 (for fast response)
Email: muni.mahmud@gmail.com

COD (Cash On Delivery) : Bandar Perda, Bukit Mertajam, Permatang Pauh, Seberang Jaya. Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui pos

1 comment:

  1. Dua produk ini memang penyelamat kaum wanita dan isteri diluar sana

    ReplyDelete