Pengedar Shaklee Penang / Pengedar Shaklee Bukit Mertajam

Wednesday, January 14, 2015

Kenapa Vivix Mahal Sangat?

Ok, Sebelum saya terangkan kenapa harga Vivix mahal, jom kita tengok dulu berapa harganya. Harga Retails untuk sebotol Vivix (150ml) adalah RM475. Pengunaan antara 1 hingga 1 setengah bulan. Hanya 1 Sudu sehari. Mahalnya! Yup, Vivix memang mahal tapi tidak semahal kualiti bahan dan kos penyelidikan untuk menghasilkannya.

Kenapa harga Vivix mahal?
Di dalam kajian makmal, Vivix telah menunjukkan ia memberi impak kepada empat mekanisma utama penuaan pada tahap selular

  • Melindungi dan memperbaiki selular DNA
Setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan ini merosakkan pangkalan data genetik , menghasilkan satu 'typo' (kesilapan dari yang asal) yang akan mengganggu fungsi sel dan hayat umur. 
  • Memberi impak positif kepada pengawalan genetik
Pengawalan genetik menyumbang kepada kemerosotan (deteriorasi) umur pada tahap selular. Di dalam satu penemuan, ujian klinikal terbaru menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan pada tahap selular. 
  • Menggalakan biosgenesis (pembentukkan baru) mitokondrian
Mitokondrian (penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitokondrian menurun, fungsi sel juga turut menurun dan berkurangan. Ramuan Vivix menggalakkan biogenesis mitokondrian untuk meningkatkan tahap tenaga didalam sel.
  • Melambatkan pembentukkan protien AGE (advanced glycation end products)
Penimbunan berlebihan protein AGE boleh menyebabkan kerosakkan tahap selular yang akan mengganggu ketahanan sel dan jangka hayatnya. Ramuan Vivix adalah 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur 'muscadine') untuk melambatkan pembentukan protein AGE. 



Mescadine Grape
Keistimewaan anggur Muscadine berbanding anggur biasa, berdasarkan Ujian ORAC ( Oxygen Radical Absorbance Capacity) ia mengandungi 20 kromosom dan kerana pasangan tambahan kromosom ini, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan, meningkatkan fungsi imun dan sifat anti oksida yang lebih kuat yang mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti bakteria. Saiz daripada anggur muscadine adalah sebesar bola golf kerana pertumbuhan liar dalam alam sekitarnya yang unik, cahaya matahari yang kuat ia mengandungi lebih banyak polifenol dan resveratol. 

Polyganum Cuspidatum
Polyganum cuspidatum Juga dikenali sebagai Knotweed Jepun adalah tumbuhan peribumi yang berasal dari Asia dan juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Polyganum ini bertanggungjawab dalam memberi warna hitam. Ia merupakan sumber komersial resveratrol yang juga terdapat di dalam ekstrak kulit dan biji anggur merah. Hasil
lebih 3000 ujian klinikal makmal menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet sukan dan mengurangkan berat badan. Sebagai supplemen anti-penuaan yang sangat penting, anti-radang dan juga anti-kanser.

Purple Carrot
Purple carrot merupakan sumber terbaik Vitamin A dimana ia turut mengandungi phytokimia termasuk karotenoid, phenolik, polyacetylenes, isokumarin dan sesquiterpens. Anthocyanins iaitu sejenis antioksidan utama di dalam purple carrot yang memberi warna ungu-kuning dan ungu-oren dan mempamerkan banyak aktiviti biologi sebagai anti-radang, anti-mikrobial dan juga anti-karsinogen. Selain itu, ia turut menunjukkan kesan positif pada saluran darah, platlet dan lipoprotein yang berkebolehan untuk mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. Asid klorogenik merupakan antioksidan yang paling banyak terdapat di dalam semua jenis carrot dan dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang selalu dikaitkan dengan pengambilan kopi


European Elderberreis
Elderberry (Sambucus Nigra) merupakan sejenis tumbuhan yang tumbuh di kawasan lembap di serata Eropah dan Amerika Utara. Ia mengandungi sumber anthocyanins yang tiga kali ganda lebih hebat dan baik berbanding karotenoid. Anthocyanins bertindak sebagai anti-radang dan dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza. Elderberry juga turut memiliki flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat yang berupaya mengukuhkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan bakteria. Selain itu kandungan Vitamin A, B dan C serta nutrien lain seperti asid amino, karotenoid, tannin dan rutin turut memberi manfaat kesihatan yang baik. Kesemua ekstrak yang didapati daripada elderberry ini berperanan dalam menguatkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan flu, jangkitan yis, asma, batuk, sesak dada dan juga diabetes. Ia juga dapat merendahkan tahap kolesterol dan menghalang oksidasi kolesterol LDL dimana oksidasi LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular. Elderberry yang berfungsi sebagai antibiotik semulajadi turut mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk strok dan serangan jantung, mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.


Maka, dengan gabungan bahan semulajadi yang terbaik inilah yang menjadikan Vivix ini MAHAL kualitinya.Tapi sepanjang Januari 2015 ini, anda berpeluang mendapatkan promosi VIVIX pada harga yang lebih JIMAT dan juga tawaran untuk keahlian SHAKLEE SECARA PERCUMA

 
Pengedar Shaklee Penang/Pengedar Shaklee Bukit Mertajam
SMS/ Whatapps: 0176156165 (for fast response)
Email: muni.mahmud@gmail.com

COD (Cash On Delivery) : Bandar Perda, Bukit Mertajam, Permatang Pauh, Seberang Jaya. Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui pos

No comments:

Post a Comment