Pengedar Shaklee Penang / Pengedar Shaklee Bukit Mertajam

Tuesday, October 14, 2014

Panduan Set Kulit Cantik Shaklee

Kulit yang cantik, bersih dan awet muda memang menjadi idaman setiap wanita. Saya sendiri mengimpikan kulit yang licin, anjal dan kelihatan segar serta kemerah-merahan. Penjagaan asas sangat penting untuk memastikan kulit bebas dari jerawat, parut, berminyak dan pori-pori yang tersumbat. 

Set Kulit Cantik Shaklee terdiri daripada 
  • Anti-penuaan (Vivix, Shaklee Collagen Powder)
  • Supplement Asas untuk Kulit (ESP, B Complex, Vitamin E Complex dan Vitamin C
  • Produk penjagaan kulit (NutriWhite, Enfuselle)

pengedar shaklee penang

Set Kulit Cantik Shaklee ini paling sesuai jika ingin menjaga kecantikan kulit dari dalam bukan saja menjadikan kulit wajah mulus, malah mendapat kesihatan kulit badan secara keseluruhan hingga ke kaki. Akan tetapi ramai wanita masakini samaada yang bekerjaya atau pengurus rumahtangga sepenuh masa mempunyai jadual harian yang menghadkan rutin penjagaan luaran kulit yang lebih teratur seperti:
  1. Membersihkan kulit wajah setiap kali bangun dari tidur dan melepas mengenakan mekap untuk menyingkirkan sel kulit mati dan sisa kotoran.
  2. Meratakan penyegar untuk menutup pori-pori dan menjaga keseimbangan pH semulajadi kulit.
  3. Menyapu krim pelembap/pelindung yang mempunyai SPF (20 minit sebelum keluar rumah) untuk mencegah keradangan kulit serta perlindungan di siang hari dari kesan pancaran matahari dan masalah jerawat/jeragat. 
  4. Pemakaian masker untuk memperbaiki struktur kulit serta mengembalikan seri wajah.
  5. Mengenakan krim malam bagi memperbaharui dan mengembalikan keremajaan kulit sewaktu tidur. 
Agak rumit kan? Tapi itulah yang perlu dilakukan dengan konsisten untuk mendapatkan kulit yang cantik dan sihat. 
pengedar shaklee bukit mertajam
Set Penjagaan Kulit Shaklee NutriWhite
Selain pengambilan vitamin, pemakanan dan gaya hidup sihat juga penting dalam proses mendapatkan kulit yang cantik. Selalu kita disarankan untuk minum air yang banyak untuk menyingkirkan toksin daripada badan, membolehkan sel menyerap nutrien dan melancarkan sistem pencernaan. Kulit yang cukup air akan kelihatan segar, licin dan sihat.

Lakukan senaman secara rutin boleh membantu melancarkan peredaran darah dan kulit kelihatan lebih segar. Perpeluhan menggalakkan rembesan bahan toksik dari badan, pernafasan lebih teratur juga mampu merehatkan ketegangan saraf dan motor otot-otot dalam badan. Senaman memberi oksigen yang cukup kepada jantung, paru-paru dan juga kulit.
Jauhi tabiat merokok kerana bahan berbahaya yang terdapat dalam asap rokok boleh menyebabkan kulit cepat berkedut dan kusam. 

Ingin cara yang lebih mudah untuk kulit cantik? Jom KLIK untuk berkenalan dengan Shaklee Collagen Powder


Muni Mahmud
Pengedar Shaklee Penang/Pengedar Shaklee Bukit Mertajam
SMS/ Whatapps: 0176156165 (for fast response)
Email: muni.mahmud@gmail.com

COD (Cash On Delivery) : Bandar Perda, Bukit Mertajam, Permatang Pauh, Seberang Jaya.
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui pos.

DAPATKAN PROMOSI ESP & MEALSHAKES SEPANJANG OKTOBER 2014!  


Cabaran Blogging bersama GenkiMommaMin Aina Ila Aina, Saya Jutawan Sihat 
 &  MyChibiBox 

15 comments:

  1. Nak kena pakai krim malam rupanye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cepat rembat krim malam.. Serius x rugi!! Mmg terbaikšŸ‘

      Delete
    2. Yanaaa...Ada unsur hasutan! Haha..
      Nampak tak permainannya kat situ?

      Delete
  2. krim malam idaman hati...apapun, nak cantik memang kena rajin..kalau malas, ke laut jadinya

    ReplyDelete
  3. Part malas ke laut tu lah yang akan buat kita rugi. Dah ada vitamin jadi wajib konsisten!

    ReplyDelete
  4. ala.. krim malam ni mmg slalu skip plak..

    ReplyDelete
  5. Senaman je tak rajin buat lah muni :)

    http://www.lovehutladyvitamin.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lari-lari nk mandikan anak...nk suap makan anak pong boleh berpeluh gak ni...kira senaman la jgk tu....hehe

      Delete
  6. Krim mlm tu best ek? Ramai org kate best bebenor

    ReplyDelete
  7. alaaaa bab senaman kami fail laaa heheheh
    jemput singgah rumah :D

    ReplyDelete
  8. Mcm nk cuba je krim malam tu..mcm best jek

    ReplyDelete
  9. ishkk.. ni yang x sabar nak berkrim malam ni...

    ReplyDelete
  10. Pakai krim malam tue ibarat "memanjakan muka di waktu malam", hehe..

    ReplyDelete