Pengedar Shaklee Penang / Pengedar Shaklee Bukit Mertajam

Wednesday, October 29, 2014

Vitamin Shaklee Kesukaan Saya

Hampir semua vitamin Shaklee menjadi kesukaan saya (yerla, dah dia pengedar, pastilah dia cakap macam tu! haha) Saya memang dari dulu bukanlah pengamal tegar supplement atau jamu untuk menjaga kesihatan. Sewaktu di Universiti barulah saya mula belek-belek botol supplement bila masuk farmasi. Saya lebih cenderung kepada supplement untuk kulit dan minda seperti vitamin C, vitamin E dan minyak ikan. Masa itu saya hanya buat perbandingan harga terlebih dahulu, dan barulah kualiti. Student la katakan, nak barang yang hebat tapi bajet ciput. hehe. 

Bila mula berkerja, barulah saya melihat kepada kualiti brand dahulu kemudian membandingkan harga. Ketika itu brand vitamin E kesukaan saya adalah Organic Aid dari pencuci muka, krim pelembap, sabun, dan minyak vitamin e nya. Tapi saya belum berminat untuk mencuba rawatan dari dalaman lagi. Semuanya produk jagaan luaran sahaja. 

Bagaimana saya mengenali Shaklee?
Bila sudah berumahtangga dan bersalin anak pertama, barulah saya diperkenalkan dengan jamu kampung semasa berpantang dan kegunaan selepas habis pantang. Sedapnya badan bila mengamalkan jamu tapi anak kedua saya mengalami Jaundis yang agak teruk membuatkan saya tidak mengambil jamu, hanya menghabiskan ubat dari hospital sahaja semasa berpantang. Sehinggalah anak saya berusia 7 bulan, saya mula mengamalkan 2 produk Shaklee iaitu Alfalfa Complex dan ESP. 

Selain berpuas hati dengan Shaklee Effect yang saya perolehi untuk penyusuan, Alfalfa bagi saya memberi banyak kesan positif seperti saya mengamalkan jamu dulu. Masalah keputihan juga hilang dan paling seronok, masalah bersin setiap pagi akibat resdung juga makin berkurangan. Badan juga terasa ringan dan kurang letih, kesan detox oleh Alfalfa juga. Saya meneruskan pengambilkan Alfalfa sehingga berjaya penyusuan lengkap 2 tahun untuk anak kedua saya. Selain itu saya membuat scrub muka menggunakan Alfalfa dengan hanya mencampurkannya sedikit air untuk membuang sel-sel mati dan menjadikan kulit wajah lebih lembut. Saya hanya berhenti seketika makan Alfalfa ketika hamil anak ketiga. Dan kini, saya kembali meneruskan penyusuan bersama set penyusuan Shaklee dan Alfalfa untuk anak ketiga yang kini sudah mencecah 21 bulan. 

pengedar shaklee penang

pengedar shaklee bukit mertajam

pengedar shaklee bukit mertajam

Selepas mengenali Shaklee, saya turut mencuba Vitamin E Complex. Walaupon saya pernah mengamalkan vitamin e sebelum ini, tapi inilah kali pertama pengambilan bebentuk softgel untuk dimakan. Saya sangat teruja kerana bukan sahaja cepat memudarkan parut, kulit menjadi lembap. Memang saya jarang menyapukan losyen badan sejak mengamalkan supplement Shaklee ni. Kesannya juga lebih cepat berbanding set penjagaan luaran yang saya amalkan dari dulu. Tanpa saya sedari rupanya Vitamin E Complex dan Alfalfa Complex ini memberi Shaklee Effect terhadap keharmonian rumahtangga juga. Disebabkan inilah ia dipanggil vitamin cinta. Patutla pengamalnya sentiasa rasa seolah pengantin baru! hehe. 

pengedar shaklee penang


Pengedar Shaklee Penang/Pengedar Shaklee Bukit Mertajam
SMS/ Whatapps: 0176156165 (for fast response)
Email: muni.mahmud@gmail.com

COD (Cash On Delivery) : Bandar Perda, Bukit Mertajam, Permatang Pauh, Seberang Jaya.
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui pos.

DAPATKAN PROMOSI ESP & MEALSHAKES SEPANJANG OKTOBER 2014!  

Cabaran Blogging bersama GenkiMomma, Kedai Nutrisi, Awesome Vitamins &
AieSarang 

6 comments:

  1. Kesukaan I juga la Muni, 'merapatkan' gitu..haha

    ReplyDelete
  2. Vit E tue seriously memang "vitamin cinta". bila dah konsisten ambik tue, baru perasan `kelainan`nya..hehe..orang yg dah kawen wajiblah try ni utk meningkatkan lagi kesejahteraan rumah tangga.. :D

    ReplyDelete
  3. Auwww, i love "Vitamin Cinta" itu! :)

    ReplyDelete
  4. vitamin shaklee bagus untuk kesihatan sudah pasti menjadi kesukaan buat mereka yang pentingkan kesihatan

    ReplyDelete