Pengedar Shaklee Penang / Pengedar Shaklee Bukit Mertajam

Thursday, January 8, 2015

Vitamin Untuk Jemaah Haji dan Umrah

Gangguan kesihatan ketika mengerjakan ibadat haji dan umrah boleh menjadi masalah yang besar yang akan menghalang perjalanan dan aturan ibadat yang perlu dilaksanakan. Biasanya ia berpunca akibat perubahan cuaca panas yang mendadak, kepenatan berjalan serta beribadat dan boleh juga berlaku apabila tidur yang tidak mencukupi kerana berjaga sepanjang malam untuk melakukan ibadat sunat yang lain. 

Untuk mengatasi masalah ini khasnya untuk jemaah haji dan umrah, disarankan untuk mengambil beberapa supplimen untuk membantu memberikan kesihatan yang lebih baik agar dapat melaksanakan ibadat haji dan umrah dengan lebih mudah dan lancar.

pengedar shaklee juru
 
Performance Drink 
minuman segera yang penuh dengan elektrolit seperti sodium, pottassium, magnesium. Ia baik untuk mencegah masalah hidrasi dan kehilangan air akibat cuaca yang selalunya panas terik. Meningkatkan stamina untuk jemaah lebih fokus untuk beribadat dan kurang rasa mengantuk.

B Complex  

Bertindak sebagai penjana tenaga iaitu melalui tindakbalas penukaran glukos kepada tenaga dalam badan. Dalam menyempurnakan lagi ibadat haji dan umrah ini, kita dituntut untuk melakukan sebanyak mungkin ibadat sunat yang biasanya dilakukan pada tengah malam. Maka B Complex boleh membantu badan untuk kekal bertenaga walaupong waktu tidur yang singkat.

Vitamin C / Nutriferon 

Memperkuatkan sistem imun badan dan dapat mengurangkan risiko jangkitan kuman atau penyakit akibat perubahan cuaca seperti selsema, demam dan sebagainya.

Ostematrix

Ibadat haji dan umrah juga banyak memerlukan kita banyak berjalan berulang-alik ke masjid dan ibadat saie juga. Ostematrix ini sangat penting dalam membekalkan kalsium agar kaki kita tidak mudah merasa kebas dan kejang akibat terlalu lama berdiri atau berjalan pada jarak yang jauh.

Advanced Joint Health Tablet (AJHT) 
Mengandungi bahan-bahan yang sangat efektif dan terbukti berkesan untuk menyokong pergerakan, fleksibiliti dan fungsi sendi yang sihat untuk berjalan jauh. Diperbuat daripada bahan yang bertindak pantas untuk membekalkan khasiat pemakanan kepada sendi.

Vitalea 

Merupakan multivitamin dan multimineral lengkap untuk kesihatan menyeluruh. Mengandungi 28 vitamin dan mineral untuk mencukupkan nutrien yang diperlukan oleh badan. 

1)Set Asas untuk tenaga
Performance Drink, B Complex, Ostematrix, Vitalea
2)Set Kesihatan tulang dan sendi
Ostematrix, AJHT, Omegaguard
3)Set Tingkatkan imun badan
Vitamin C, Nutriferon


Pengedar Shaklee Penang/Pengedar Shaklee Bukit Mertajam
SMS/ Whatapps: 0176156165 (for fast response)
Email: muni.mahmud@gmail.com

COD (Cash On Delivery) : Bandar Perda, Bukit Mertajam, Permatang Pauh, Seberang Jaya. Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui pos

No comments:

Post a Comment