Pengedar Shaklee Penang / Pengedar Shaklee Bukit Mertajam

Sunday, January 25, 2015

Kurangkan Kolestrol Secara Semulajadi

Phytocol-St adalah formulasi proprietari dengan bahan-bahan yang terbukti secara klinikal membantu penyerapan kolestrol dan menurunkan kolestrol LDL.

  • Diperbuat daripada gabungan sterol dan stanol yang wujud secara semulajadi di dalam tumbuhan , buah-buahan, sayuran dan bijiran.
  • Membekalkan 2000mg sterol dan stanol tumbuhan setiaphari
  • Sterol dan stanol tumbuhan telah dibuktikan secara klinikal di dalam lebih dari 80 kajian untuk menurunkan kolestrol LDL
  • Membekalkan 100% saranan National Institutes of Healths's (NIH) untuk sterol dan stanol tumbuhan setiap hari
  • Bebas dari kandungan gluten
  • Disahkan dengan Star-K Kosher



 Fakta sains disebalik Phytocol-St
Sterol dan stanol yang wujud secara semulajadi di dalam tumbuhan buah-buahan, sayuran dan bijiran telah terbukti di dalam banyak kajian mampu menurunkan kolestrol LDL. 

Jadi bagaimana sterol dan stanol berfungsi?
Sterol dan stanol tumbuhan diperolehi dari sumber makanan atau supplemen. Oleh kerana struktur mereka sama dengan kolestrol, sterol dan stanol akan bersaing untuk penyerapan di dalam usus. Sterol dan stanol tumbuhan akan terikat kepada reseptor di dalam usus dan menjadikan kolestrol tertinggal dibelakang. Hasilnya, hanya sedikit kolestrol akan diserap oleh tubuh dan juga sedikit kolestrol akan dibebaskan ke dalam salur darah. 




Phytocol-St membekalkan 2000mg sterol dan stanol tumbuhan setiap hari. Untuk mendapatkan amaun yang sama, kita perlu mendapatkan sumber dari jumlah makanan seperti berikut:
  • 200 batang lobak merah
  • 70 keping roti gandum
  • 425 biji tomato
Kolestrol adalah faktor risiko untuk penyakit jantung
Tahap kolestrol yang tinggi adalah faktor utama untuk mendapat penyakit jantung dan satu daripada cara mengurangkan risikonya adalah dengan mengurangkan jumlah keseluruhan kolestrol dan juga kolestrol LDL. Kajian menunjukkan apabila sebatian semulajadi yang dipanggil sterol  dan stanol tumbuhan ditambah kedalam diet harian akan mengurangkan kolestrol dengan keputusan yang sangat ketara.

Oleh kerana struktur sterol dan stanol ini sama dengan kolestrol, mereka akan bersaing untuk penyerapan ke dalam saluran darah dan seterurnya membantu untuk menurunkan tahap kolestrol di dalam badan secara semulajadi.

Individu yang memerlukan Phytocol-St
Mereka yang mempunyai tahap kolestrol yang tinggi dan inginkan cara semulajadi untuk mengawal dan menurunkan kolestrol di dalam badan tanpa pengambilan ubat-ubatan yang merbahaya. 

pengedar shaklee bukit mertajam


"Cabaran Blogging bersama Blog GenkiMomma, CahayaVitamin, VitaminKita, MommaSihat dan MiracleVitaminss."

Pengedar Shaklee Penang/Pengedar Shaklee Bukit Mertajam
SMS/ Whatapps: 0176156165 (for fast response)
Email: muni.mahmud@gmail.com

COD (Cash On Delivery) : Bandar Perda, Bukit Mertajam, Permatang Pauh, Seberang Jaya. Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui pos


No comments:

Post a Comment