Pengedar Shaklee Penang / Pengedar Shaklee Bukit Mertajam

Sunday, January 12, 2014

Masalah Kesuburan dan Ingin Kehamilan

Pelbagai usaha samaada menggunakan perubatan moden dan kampung untuk memperolehi zuriat bahkan telah berdoa kepada Yang Maha Pemberi Rezeki, namun belum diizinkannya, maka kita dituntut supaya banyak bersabar dan jangan dalam keadaan tertekan. Perasaan yang tidak stabil juga akan mengganggu keadaan dalam diri anda dan ini akan menyukarkan lagi bagi anda berdua untuk memperolehi zuriat.

Set Kesuburan Shaklee yang dicadangkan membantu dari segi memastikan kesihatan dan integriti sel-sel melalui pembekalan nutrien-nutrien yang penting bagi setiap sel-sel berkenaan. Sel yang sihat membentuk organ yang sihat seterusnya sistem yang sihat, ie sistem pembiakan, pernafasan, darah, jantung dan sebagainya, yang penting ke arah kesuburan dan kesihatan ibu dan anak yang bakal dilahirkan.

Untuk mendapatkan kesan yang optimum, digalakkan untuk ambil suplemen asas Family Wellness Set + Vita-E Complex, Zinc Complex, Alfalfa Complex& GLA Complex.



ESP (Protein): Protein ialah makanan asas kepada sel. Protein diperlukan untuk menghasilkan hormon, enzim,antibodi and penghantar saraf. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain2.

Vita-Lea: multivitamin lengkap untuk keperluan badan.Jika diambil setiap hari, Vita Lea boleh membantu dalam mengekalkan kesihatan yang baik kerana mengandungi vitamin dan mineral perlu yang wajib bagi keperluan sel-sel badan dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki termasuk sel-sel yang terlibat bagi proses kesuburan.

Vitamin C: membantu proses sintesis hormon-hormon kritikal yang berkaitan dengan seks dan kesuburan seperti androgen, estrogen & progesteron. Ia juga berfungsi sebagai anti-oksidan seperti Vitamin E dimana ia menjaga kualiti sel sperma. Sperma yang tidak sihat dan tidak tangkas akan bermasalah untuk bersenyawa dengan ovum.

B-Complex: memberi tenaga, perasaan tenang dan menangani stress.B complex shaklee juga mengandungi folic asid 100% usrda yang penting untuk mengelakkan kecacatan tulang belakang bayi spina bifida yang boleh berlaku diminggu pertama kehamilan.

Vitamin E & Selenium: Terkenal sebagai "vitamin seks". Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya juga amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita. Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel & duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, suplemen Selenium yang cukup sangat membantu hubungan seksual bagi lelaki.

Zinc: Bagi kaum lelaki, zinc merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone, bantu kekalkan jumlah air mani, bantu kekalkan paras testosterone yang bersesuaian, serta memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zinc berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid). Secara keseluruhannya, Zinc membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. Kekurangan Zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, dan penyakit prostat. Zinc digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zinc akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.

Alfalfa Complex: Sangat baik diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau semasa haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu dalam masalah PCOS.

GLA Complex: Sangat baik diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur. GLA (Gamma Linolenic Acid) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai "Mukus serviks putih telur(egg white cervical mucus)". Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, dan terus laki ke Tiub Fallopio, yang seterusnya berenang ke telur (ovum). Tambahan, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi)

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisi-Mu zuriat keturunan yang baik. Sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa.”

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


Untuk maklumat lebih lanjut:
✿ PM / SMS/ WhatsApp/ Call : 017-6156165 (Muni) 

✿ Email : muni.mahmud@gmail.com
✿ COD/Pickup: Penang

No comments:

Post a Comment