Pengedar Shaklee Penang / Pengedar Shaklee Bukit Mertajam

Saturday, May 10, 2014

Tanda-tanda Kekurangan Kalsium

Kekurangan kalsium memberi kesan yang paling teruk kepada tulang kerana ia adalah elemen penting untuk struktur yang membina tulang.

Salah satu tanda-tanda awal kekurangan kalsium adalah kekejangan otot. Kesakitan otot terutamanya dari paha, lengan, dan ketiak semasa melakukan pergerakan, berjalan juga kemungkinan badan mengalami kekurangan kalsium.

Satu lagi tanda penting dalam kekurangan kalsium di dalam badan adalah insomnia . Dalam banyak kes, orang yang tidak mengambil kalsium yang cukup dalam diet mereka mempunyai waktu tidur yang tidak teratur dan tidur yang tidak memuaskan.

Kalsium juga merupakan elemen penting untuk gigi. Oleh itu, kekurangan kalsium di dalam badan yang memberi kesan kepada gigi juga. Kerosakan gigi adalah satu lagi tanda kekurangan kalsium di dalam badan. Oleh kerana kekurangan kalsium bermula dari zaman kanak-kanak, ia boleh menjadi penyebab kelewatan dalam pembentukan dan pertumbuhan gigi mereka.

Kekurangan kalsium juga berkait rapat dengan kepadatan tulang. Ini boleh menjadi kes yang serius untuk kanak-kanak kerana ia boleh membawa kepada masalah tulang mudah retak , sakit otot, kekejangan dan dalam kes yang melampau adalah penyakit riket.

Selain itu, kuku juga memerlukan kalsium dalam jumlah yang mencukupi untuk kelihatan sihat dan kekal kuat. kuku yang lemah dan rapuh adalah satu lagi tanda penting dalam kekurangan kalsium di dalam badan.

Tanda-tanda lewat akil baligh dalam kes perempuan remaja juga tanda kekurangan kalsium. Selain daripada baligh lewat remaja, masalah haid yang berkaitan lain juga tanda-tanda kekurangan kalsium di dalam badan. Ramai remaja mengalami kejang prahaid (PMS - sakit senggugut) disebabkan oleh kekurangan kalsium.

Kalsium, menjadi komponen penting untuk seluruh badan. Individu, mengalami kuku rapuh, kekejangan otot, dan struktur rambut yang kasar perlu menyedari bahawa semua gejala-gejala terjadi kerana kekurangan kalsium.

Sumber: Newsmax.com 



Ostematrix


Keistimewaan Supplement Kalsium dari Shaklee : Ostematrix
http://vitamoon.blogspot.com/2014/02/kalsium-sahaja-tidak-cukup.html

Hubungi :

Muni Mahmud
Pengedar Shaklee Penang
SMS/ Whatapps: 0176156165 (for fast response)

COD (Cash On Delivery) : Bandar Perda, Bukit Mertajam, Permatang Pauh, Seberang Jaya.
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui pos.

No comments:

Post a Comment