Pengedar Shaklee Penang / Pengedar Shaklee Bukit Mertajam

Friday, February 21, 2014

Kalsium Sahaja Tidak Cukup!

Ostematrix Bukit Mertajam


Membantu mengurangkan risiko Osteoporosis
Ostematrix yang terbukti secara klinikal membekalankan satu matriks zat-zat penting yang unik serta melebihi kalsium untuk membina dan memelihara tulang dan gigi yang kuat.

Disamping pembentukan tulang dan gigi yang kuat, zat-zat dalm Ostematrix:
  • Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal
  • Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf
  • Menolong mengurangkan simptom senggugut seperti perut kembung, kekejangan, retensi air, mudah meradang dan kemurungan
Ostematrix Membekalkan
  • 1000mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semulajadi
  • 400mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
  • 400IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium 
**DV = Daily Value

Penyerapan yang terbukti secara klinikal Pengambilan hanya 2 tablet Ostematrix sahaja berupaya menghasilkan peningkatan ketara dari segi statistik dalam paras klasium darah yang disukat dalam tempoh tempoh 12jam. Bagi membolehkan badan kita menggunakan kalsium untuk membina dan memelihara kekuatan tulang, kalsium perlulah diserap terlebih dahulu.

Kalsium sahaja tidak mencukupi Kalsium boleh diibaratkan sebagai batu-bata bagi pembentukan tulang yang kuat dan sihat. Batu bata hanya menjadi kuat dan stabil apabila bergabung dengan mortar - bagi kalsium, mortarnya terdiri daripada vitamin D, magnesium, boron, zink, tembaga dan mangan.

Dengan kehadiran zat-zat ini, kalsium memperolehi sokongan yang diperlukan olehnya untuk membina kepadatan tulang ketika muda dan meminimumkan kehilangan kepadatan tulang apabila umur semakin meningkatkan.
  • Kalsium adalah perlu untuk membina dan mengekalkan tulang dan gigi yang sihat. Ia membantu di dalam penyelenggaraan kesihatan yang baik dan di dalam pembentukan dan penyenggaraan tulang dan gigi.
  • Magnesium membantu dalam penjagaan kesihatan
  • Vitamin D adalah sangat penting bagi kesihatan tulang kerana ia menstimulasikan penyerapan kalsium. Ia membantu mengekalkan kesihatan yang baik di dalam pembentukan dan penyenggaran tulang dan gigi
Bersenam dengan tetap dan mengamalkan diet yang sihat beserta pengambilan kalsium boleh mengurangkan risiko Osteoporosis terutamanya dikalangan warga tua. Pengambilan kalsium yang mencukupi amatlah penting namun pengambilan harian melebihi 2000mg tidak akan mendatangkan sebarang khasiat tambahan. 


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. 

Hubungi saya untuk maklumat lanjut:

Muni Mahmud
Pengedar Shaklee Penang
SMS/ Whatapps: 0176156165 (for fast response)


COD (Cash On Delivery) : Bandar Perda, Bukit Mertajam, Permatang Pauh, Seberang Jaya.
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui pos.

No comments:

Post a Comment