Pengedar Shaklee Penang / Pengedar Shaklee Bukit Mertajam

Monday, February 24, 2014

Set Bersalin Shaklee

Saya sudah mencubanya sendiri Set Berpantang Shaklee untuk kelahiran anak ke3 setelah berpuas hati mengenali Shaklee dengan set menyusu semasa anak ke2. Saya mengambil fullset Vitalea, Bcomplex, Vitamin C, Zinc Complex, Alfalfa Complex, Ostematrix, ESP dan OmegaGuard. Alhamdullilah, luka jahitan sembuh dengan baik seawal minggu ke2 berpantang. Badan rasa bertenaga untuk menguruskan anak-anak sulung dan kedua yang masih kecil, maklumla untuk kelahiran anak ketiga, saya memang merancang untuk berpantang sendiri dengan dibantu suami & emak pada 2 minggu pertama sahaja. 
Kita kongsikan kebaikan-kebaikan yang diperolehi untuk ibu dan bayi dengan Set Bersalin Shaklee:


Shaklee Bukit Mertajam Vitalea
Mengandungi 12 vitamin perlu dan 7 galian perlu yang wajib bagi keperluan hujung rambut sampai hujung kaki sesaorang individu. Kesemua nutrien ini tidak boleh dihasilkan oleh badan dan perlu diperolehi dari sumber luar seperti pemakanan yang berkhasiat dan seimbang atau mendapatkannya dari pengambilan supplement yang berkualiti, berkesan dan semulajadi.

Untuk tujuan baik pulih, sel-sel kita hanya kenal kepada vitamin dan mineral yang terdapat di dalam tubuh kita. Oleh itu dengan Set Bersalin Shaklee kita boleh pastikan tubuh kita tersedia dengan vitamin-vitamin penting tersebut, agar setiap sistem dalam tubuh kita dapat berfungsi dengan baik kerana mereka saling memerlukan antara satu sama lain untuk membaik pulih dan membina kesihatan tubuh yang kita harapkan dan sangat penting untuk meningkatkan susu ibu.

B complex

B complex dalam  Set Bersalin Shaklee membantu mengelakkan sindrom kemurungan atau meroyan, gejala yang agak kerap berlaku dan sangat ditakuti oleh ibu yang baru bersalin kerana sangat memberikan kesan yang buruk terhadap kesihatan ibu dan penyusuan bayi khususnya. B-complex adalah vitamin yang akan membuat minda jadi sihat, positif dan memberikan ketenangan untuk melalui tempoh berpantang tersebut.

B complex juga dikatakan vitamin for beautiful dan dapat menghilangkan tanda-tanda dan garis-garis stress di muka. Disebabkan B-complex shaklee lengkap kumpulan 8 vitamin B , maka berbagai-bagai kebaikan ada di dalam setiap tabletnya.



Set Bersalin Shaklee juga mesti mengandungi vitamin C yang penting untuk untuk meningkatkan imunisasi ibu dan anak dari segala bentuk pencemaran di udara, air dan makanan dan bermacam-macam lagi. Apatah lah lagi kepada bayi yang baru lahir yang pertahanan badannya yang sangat rendah, jadi ibu mampu menguatkan pertahanan badan untuk bayinya melalui peyusuan susu ibu.

Vitamin C Shaklee ini bersifat semulajadi dan pelepasannya berperingkat jam demi jam (sustained releasedapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan (5 jam). Vita-C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh. Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

Zinc Complex

Pengambilan Zinc di dalam set bersalin shaklee adalah untuk penyembuhan luka. Dimana Kekurangan zinc menyebabkan luka lambat sembuh. Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zinc, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka. 
Ibu yang baru bersalin dan menyusukan bayi juga seringkali mengalami masalah rambut gugur. Pemulihan yang disyorkan oleh doktor kepada orang yang mengidapinya ialah dengan pengambilan diet yang kaya dengan kandungan zinc. Terdapat pelbagai kapsul yang kaya dengan zink, jadi ubat-ubatan yang kaya dengan zinc akan membantu mencegah keguguran rambut.

Ostematrix

Antara yang terpenting seterusnya dalam set bersalin shaklee ialah osteomatrix. Kajian mengatakan setiap kali seorang wanita mengandung, satu pertiga berat anak adalah diambil dari kalsium/tulang ibu. Bayangkan kalau wanita telah berkali-kali mengandung bagaimanakan keadaan kekuatan tulang mereka, begitulah pentingnya kalsium kepada wanita dan untuk meningkatkan pengeluaran susu juga memerlukan Calsium.

ESP

Terlalu banyak kehebatan esp (protein) ini sehingga di katakan sebagai ibu kepada vitamin. Protein membina semula sel-sel yang rosak dan cedera setelah melalui fasa mengandung dan kelahiran. Sangat penting untuk membantu meningkatkan pengeluaran susu ibu yang berkualiti.

Protein lengkap shaklee yang hebat, ringkas dan non-gmo sangat selamat dan penting untuk baik pulih semula seluruh sel-sel tubuh ibu menjadikan lebih cantik, gebu, anjal semula, membantu menghilangkan parut, penyembuhan luka bersalin, kulit bersih berseri dan meningkatkan imunisasi ibu dan anak yang turut mendapat khasiatnya melalui susu ibu.



Hubungi saya untuk maklumat lanjut:

Muni Mahmud
Pengedar Shaklee Penang
SMS/ Whatapps: 0176156165 (for fast response)


COD (Cash On Delivery) : Bandar Perda, Bukit Mertajam, Permatang Pauh, Seberang Jaya.
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui pos.

No comments:

Post a Comment