Pengedar Shaklee Penang / Pengedar Shaklee Bukit Mertajam

Friday, October 25, 2013

10 Kebaikan Omega 3 untuk Wanita

Set Kesihatan Wanita

Wanita melalui pelbagai peringkat dalam kehidupannya.Bermula dengan akil baligh > Pra kehamilan > Kehamilan > Pra Menopos > Menopos > Selepas Menopos. Untuk melalui semua peringkat ini pada tahap kesihatan yang optimum, GLA Complex, Ostematrix & Omegaguard diperkenalkan sebagai set kesihatan khas untuk wanita.

Antara kebaikannya:
  • Membantu melegakan simptom senggugut dan menopous
  • Menggalakkan kulit yang cantik
  • Menggalakkan tulang yang kuat
  • Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung
  • Melegakan sakit-sakit sendi
Kita lihat lebih lanjut apa lagi kebaikan OMEGA untuk kesihatan wanita:

1. Perlindungan daripada Kanser Payudara
Kajian menunjukkan bahawa wanita yang mengambil menu ikan berlemak, atau Omega 3 tambahan, adalah 50% kurang kemungkinan untuk diserang kanser payudara. Asid lemak Omega-3 yang mengandungi bahan-bahan semula jadi anti-radang yang mengganggu transformasi selular, ini akan membunuh sel-sel kanser.

2. Mengurangkan Senggugut
Adakah anda tahu bahawa sindrom pra-haid (PMS) dan dysmenorrhoea (senggugut) biasanya disebabkan oleh kekurangan asid lemak Omega-3 dan 6 ? Selain GLA dari Omega 6, minyak ikan tulen yang merupakan sumber Omega 3 boleh membantu untuk menghalang pengeluaran hormon yang dikeluarkan semasa kitaran bulanan wanita yang mencetus keradangan, yang menyebabkan kekejangan.

3. Meningkatkan Kesuburan
Omega-3 lemak menstabilkan pengeluaran hormon dan meningkatkan aliran darah ke ovari dan rahim. Jika anda cuba untuk hamil, cara terbaik untuk meningkatkan kemungkinan untuk makan dengan baik dan menambah diet anda dengan Omega 3.

4. Kesihatan bayi
Omega-3 lemak adalah satu komponen penting dalam pembangunan saraf bayi di dalam rahim. Menurut penyelidik, ibu-ibu yang mempunyai omega-3 yang tinggi ketika hamil akan melahirkan bayi yang berkemungkinan kurang untuk mengalami masalah pembangunan di zaman kanak-kanak.

5. Menghalang pre eclampsia
Preeclampsia, atau tekanan darah tinggi / tekanan darah tinggi semasa mengandung, adalah suatu keadaan yang berbahaya yang memberi kesan kepada kedua-dua ibu dan bayi. Omega-3 asid lemak, boleh menormalkan tekanan darah dan mengurangkan risiko kesihatan yang mungkin timbul semasa mengandung.

6. Kehamilan cukup tempoh
Oleh kerana DHA menyumbang kepada pertumbuhan bayi, ia mampu mengurangkan peluang untuk kelahiran bayi pra-matang.

7. Mengelakkan kemurungan selepas bersalin
Adakah anda tahu bahawa 60% daripada membran sel neuron 'terdiri daripada Omega-3 lemak? Apabila otak menerima cukup Omega-3, neuron mempunyai masa yang lebih mudah menerima dan menghantar isyarat kimia. Oleh sebab itu pengambilan Omega-3 tambahan mengurangkan risiko kemurungan, termasuk kemurungan ibu selepas bersalin.

8. Mengurangkan gejala menopos
Omega-3 bermanfaat dalam pengeluaran hormon dan mampu mengurangkan gejala menopaus seperti perubahan emosi dan hot flashes.

9. Mengurangkan risiko osteoporosis
Wanita yang menopos dan wanita yang telah mempunyai lebih daripada satu anak berisiko tinggi untuk mendapat osteoporosis. Omega-3 asid lemak boleh meningkatkan ketumpatan tulang, menjadikan tulang lebih tahan untuk menjadi rapuh atau pecah.

10. Kulit yang cantik, rambut, dan kuku
EPA juga digunakan oleh sel-sel lain dalam badan, yang boleh menggalakkan kuku yang kuat, rambut berkilat, dan kulit lembut.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


Hubungi saya untuk mendapatkan Set Kesihatan Wanita / OmegaGuard:

Muni Mahmud
Pengedar Shaklee Penang/Pengedar Shaklee Bukit Mertajam
SMS/ Whatapps: 0176156165 (for fast response)

COD (Cash On Delivery) : Bandar Perda, Bukit Mertajam, Permatang Pauh, Seberang Jaya.
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui pos.

1 comment:

  1. Melegakan sendi-sendiku yang dah banyak longgar ni..hihi

    ReplyDelete