Pengedar Shaklee Penang / Pengedar Shaklee Bukit Mertajam

Friday, September 19, 2014

Shaklee Effect Collagen Powder


Ada tak yang ingin tahu cara semulajadi mendapatkan kulit yang berseri, lebih gebu dan kekal muda bersama Shaklee? Produk yang pertama dan sehingga kini saya amalkan adalah ESP
(energizing soy protein). Selain itu, saya juga mengamalkan Vitamin E Complex, SR Vita C dan sekarang saya turut mengambil Vivix untuk penjagaan kesihatan yang lebih menyeluruh. Tetapi untuk entry ini, saya ingin berkongsi pengalaman saya pertama kali berkolagen bersama Shaklee. 

Apa itu kolagen? Kolagen adalah tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan keanjalan dan kekuatan kulit dan tisu-tisu badan. Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, iaitu kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Ia bermolekul sangat ringan dan dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.


Pengedar Shaklee Bukit Mertajam

Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonicaekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran dengan 3 fungsi utamanya iaitu memperbaiki keanjalan kulit, membantu memulihkan kerosakkan sel kulit  oleh radikal bebas, dan menggalakan penghasilan kolagen dan melindungi kulit dari penghidratan.

Pengedar Shaklee Bukit Mertajam

Saya sudah merasai #ShakleeEffect bersama 
Shaklee Collagen Powder!!!


Saya mencuba sendiri kebaikan dan kehebatan Shaklee Collagen Powder.Walaupun pelbagai produk berasaskan kolagen telah banyak dan lama terdapat dipasaran, ini adalah minuman kolagen pertama yang saya cuba dan terus jatuh cinta. Memandangkan saya masih aktif menyusu badan, saya mula mengambil kolagen ini setelah anak saya berusia setahun. Seperti jaminan yang diberikan oleh pihak Shaklee, kesan Shaklee Collagen Powder ini terbukti memperbaiki tekstur kulit wajah menjadi lebih baik dan mengurangkan kedutan selepas penggunaan selama 8 minggu, namun saya dapat merasai perubahan pada kulit muka dan badan keseluruhannya seawal 5 sachet penggunaan iaitu pada hari ke-5. Apa perubahan yang telah saya rasai itu?
  • Kulit muka lebih cerah dan kurang berminyak.
  • Tona kulit muka lebih sekata
  • Lebam dibawah mata berkurangan
  • Kulit badan khususnya pada bahagian tangan, siku, lutut dan kaki menjadi lebih lembab seolah menggunakan losyen / oil moisturizer.
  • Masalah keguguran rambut berkurangan.
  • Penyusuan bayi saya tetap lancar malah anak makin kerap menyusu :)
Pengedar Shaklee bukit mertajam

**Gambar Jan 2014 diambil pada majlis Master Celebration Upline saya, Master Arnie dimana saya mengenakan bedak asas dan mekap yang nipis. 
**Gambar Feb 2014 adalah wajah saya tanpa sebarang sapuan bedak/mekap selepas pengambilan 5 sachet Shaklee Collagen Powder
**Gambar Mac 2014 tanpa bedak/mekap setelah hampir 3 minggu mengamalkan Shaklee Collagen Powder

Selepas pengambilan 2 kotak Shaklee Collagen Powder yang mengandungi 30 sachet, perubahan pada bentuk badan juga mula kelihatan dengan mendapat teguran dari suami. (untuk kesan ini, tiada testimonial bergambar ya...hehe..sebab untuk suami sahaja). Ingin tahu apa lagi perubahan seterusnya? Hubungi saya sms/whatsapp 0176156165 / Email : muni.mahmud@gmail.com


Pengedar Shaklee Bukit Mertajam


Antara testimonial pengguna Shaklee Collagen Powder:

shaklee penang

Testimonial dari kakak saya yang mencuba Shaklee Collagen Powder
"Tenkiu adikku sayang...introducing colagen drink for me... after 3 days used, see improvement on my oily face today... after walking out for lunch...sweating..but no more oily skin..."

shaklee collagen powder

"Sebulan lepas jari manis diserang ulat air. Mula2 hanya beberapa biji mata air sahaja. Lama kelamaan biji2 ini menjadi banyak, tumbuh rapat2, dan kulit seakan menggerutu. Saya mula menggaru kerana rasa gatal & tidak selesa. Tanpa disedari, ia berjangkit ke jari tengah pula. Keadaan menjadi menjadi teruk bila biji2 air nie pecah, dan menyebabkan kulit luka berlubang. Rasa pedih tiap kali basuh pinggan, especially bila potong bawah (memasak)! Banyak kali ajak hubby ke klinik, tapi tak pergi2 sbb tak tau nak ke klinik mana atau jumpa specialist mana. Awal bln nie mula ambil kolagen. Lps 2 sachet kolagen memang rasa tapak tangan makin lembut. Tapi tak sangka ada efek pada jari nie juga - kulit yg rosak menjadi kering dan boleh dikopek, tapi tiada kulit rosak di bawahnya, diganti dgn kulit baru. Tak seperti sblm nie, makin dikopek makin berlubang ke dalam lapisan kulit. Saya tak sangka kolagen beri efek positif yg cepat pada serangan ulat air nie, maka tak sempat ambil gambar sebelum. Hanya sempat ambil gambar lepas sachet ke-2 shj. Yg nie pun teruk kan? Bayangkan jari saya sebelum tue?
Kini sisa serangan ulat air tue masih ada. Tapi dah tak sakit, dan kulit jari bertambah baik. Syukur! "
 



Walaupun mempunyai produk kecantikannya sendiri, Rita Rudaini turut mengamalkan Shaklee Collagen Powder dan GLA Complex untuk kecantikan dalaman dan luaran.



"Pada awalnya wajah saya memang penuh dengan pimples dan merah2, selepas menggunakan sekotak Collagen dan ESP dalam masa sebulan, parut semakin pudar dan jerawat tak ada lagi. Kulit makin cerah dan pinkish."


DAPATKAN PROMOSI SHAKLEE COLLAGEN POWDER SEPANJANG SEPTEMBER 2014!  



Muni Mahmud
Pengedar Shaklee Penang/Pengedar Shaklee Bukit Mertajam
SMS/ Whatapps: 0176156165 (for fast response)

Email: muni.mahmud@gmail.com

COD (Cash On Delivery) : Bandar Perda, Bukit Mertajam, Permatang Pauh, Seberang Jaya.
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui pos.

" Cabaran Shaklee Effect Collagen Powder bersama blog Genki MommaMiracle VitaminssSinergi VitaminCelik NutrisiMy Info Vitamin " 

13 comments:

  1. wow!!!!cantik dah sekarang ni muni...tahniah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum puas hati lagi ni knord...nak cantik lg...hehe

      Delete
  2. Paling seronok bila dapat "teguran" dari suami tue kann, Efek Kolagen yg paling WOW!!! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulaa....tokojut den bila husben tegur camgitu....hehe

      Delete
  3. Wow! Hebat betul penangan Shaklee ya..Bolehlaa para suami sponsor untuk isteri gaji ni kan..;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu knur...takmo rantai emas...nk collagen jer...hehe

      Delete
  4. memang nampak obvious perubahan nya tue muni..best best.. ^_^ berbaloi amalkan shaklee kan? hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul oja...yang cantik, gebu, cerah tu...kira bonus dapat bila amal shaklee...yang penting skali...dapat bf anak dgn sempurna & badan sihat..

      Delete
  5. Hebatnya Shaklee Collagen Powder.. :)

    ReplyDelete
  6. Hebat...nampak perbezaannya di situ..hehe

    ReplyDelete